کسي که عبادت هاي خالصانه خود را به سوي خدا فرستد ، پروردگار بزرگ برترين مصلحت را به سويش فرو خواهد فرستاد. من اصعد الي الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل اليه افضل مصلحته (بحار الانوار ، ج 70، ص 249 ) |
|
همانا سعادتمند (به معناي) کامل و حقيقي کسي است که امام علي(ع) را در دوران زندگي و پس از مرگش دوست داشته باشد. ان السعيد، کل السعيد، حق السعيد من أحب عليا في حياته و بعد موته (مجمع الزوائد علامه هيثمى ، ج 9 ، ص 132) |
|
ما اهل بيت رسول خدا(ص) وسيله ارتباط خدا با مخلوقاتيم ما برگزيدگان خداييم و جايگاه پاکي ها ، ما دليل هاي روشن خداييم و وارث پيامران الهي نحن وسيلته في خلقه و نحن خاصته و محل قدسه و نحن حجته في غيبه و نحن ورثه أنبيائه (شرح نهج البلاغه لابن ابي الحديد ، ج 16 ، ص 211) |
|
تلاوت کننده سوره حديد و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمين اهل بهشت خوانده مي شوند قاريءُ الحديد، و اذا وقعت، و الرحمن، يدعي في السموات و الارض، ساکن الفردوس (کنزالعمال ، ج 1 ، ص582) |
|
بهترين شما کسي است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترين مردم کساني هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند. خيارکم الينکم مناکبة و اکرمهم لنسائهم (دلال الامامه و کنزالعمال ، ج 7، ص225) |
|
از دنياي شما سه چيز محبوب من است: 1-تلاوت قرآن 2-نگاه به چهره رسول خدا 3-انفاق در راه خدا حبب الي من دنياکم ثلاث: تلاوة کتاب الله و انظر في وجه رسول و الانفاق في سبيل الله (وقايع الايام خياباني، جلد صيام، ص295) |
|
خدا اطاعت و پيروي از ما اهل بيت را سبب برقراري نظم اجتماعي در امت اسلامي و امامت و رهبري ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است. فجعل الله...اطاعتنا نظاما للملة و امامتنا أمانا للفرقة (بحار الانوار، ج 43، ص 158) |
|
از حضرت فاطمه زهرا (عليها السلام) روايت شده که رسول خدا فرمودند: امام همچون کعبه است که بايد به سويش روند، نه آنکه (منتظر باشند تا) او به سوي آنها بيايد مَثَلُ الإمام مَثل الکعبة إذ تُؤتي وَ لا تَأتي (بحار الانوار ، ج 36 ، ص 353) |
|
خدا اطاعت از ما را رشته سامان ملت، و امامت ما را مايه ايمني از تفرقه قرار داده است فَجَعَلَ اللهُ إطاعَتَنا نِظاماً لِلمِلَّةِ و إمامَتَنا أماناً لِلفُرقَةِي (احتجاج، ج1، ص134) |
|
کسي که عبادتهاي خالصانه خود را به سوي خدا فرستد ، پروردگار بزرگ بهترين مصلحت او را به سويش فرو خواهد فرستاد. من أصعد إلي الله خالص عبادته ، أهبط الله عزوجل إليه أفضل مصلحته (بحار الانوار، ج 70، ص 249) |
|
بهترين شما کساني هستند که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان ترند و با همسرانشان مهربان و بخشنده اند . خيارکم ألينکم مناکبه و أکرمهم لنسائهم . (دلائل الامامه طبري ، ص 7) |
|
خداوند امر به معروف را براى اصلاح مردم قرار داد فَرَضَ اللَّهُ . . . الأمرَ بِالمَعُروفِ مَصلَحَةً لِلعامَّةِ بحار الأنوار ، ج 6 ، ص 107 |
|
خداوند پيروي از ما اهل بيت را سبب برقراري نظم اجتماعي در امت اسلامي و رهبري ما را عامل در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است . فجعل الله طاعتنا نظاما للملة و إمامتنا أمانا من الفرقة (احتجاج طبرسي ج 1، ص 258) |
|
خداوند جهاد را موجب عزت و هيبت اسلام، و صبر را وسيله استحقاق و شايستگي پاداش حق تعالي قرار داد. جعل الله ... الجهاد عزا للإسلام، و الصبر معونة علي استيجاب الأجر (احتجاج طبرسي، ج 1، ص 258) |
|
خداوند ايمان را براى پاکى از شرک... و عدل و داد را براى آرامش دلها واجب نمود. فَفَرَضَ اللّهُ الايمانَ تَطهيرا مِنَ الشِّرک... وَ العَدلَ تَسکينا لِلقُلوبِ (من لايحضره الفقيه، ج 3، ص 568) |
|
خداي تعالي ايمان را براي پاکيزگي از شرک قرار داد ، و نماز را براي دوري از تکبر و خودخواهي. فجعل الله الايمان تطهيرا لکم من الشرک ، و الصلاة تنزيها لکم عن الکبر (احتجاج طبرسي،ج1،ص258) |
|
زاهد ترين مردم کسي است که حرام را وانهد ، کوشاترين مردم تارک گناهان است اَزهَدُ الناسِ مَن تَرَکَ الحَرام ، اَشَدُّ الناسِ اِجتهاداً مَن تَرکَ الذُّنوب (تحف العقول،ص519) |
|
بهترين شما کسانى اند که با مردم نرم ترند و زنان خويش را بيشتر گرامى مى دارند. خيارکم الينکم مناکبه و اکرمهم لنسائهم (دلائل الامامه،ص??) |
|
پاداش خوشرويي در برابر مؤمن بهشت است و خوشرويي با دشمن ستيزه جو، انسان را از عذاب آتش باز مي دارد. من أصعد إلي الله خالص عبادته، أهبط الله عزوجل إليه أفضل مصلحته. (بحار الانوار ، ج 75 ، ص 401) |
|
خداي تعالي زکات را مايه پاکي جان و فزوني روزي ، و روزه را براي پابرجايي اخلاص قرار داد جعل الله ... الزکاة تزکية للنفس و نماء في الرزق ، و الصيام تثبيتا للاخلاص (احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1) |
|
روزه دارى که زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نکرده، روزه اش به چه کارش خواهد آمد. ما يصنع الصائم بصيامه اذا لم يصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه. (بحار الانوار، ج 93 ص 295) |
|
خداي تعالي پرهيز از افترا و دشنام را براي دور شدن از لعنت واجب فرمود و دزدي را منع کرد تا راه عفت پويند . جعل الله ... اجتناب القذف حجابا عن اللعنة ، و ترک السرقة إيجابا للعفة (احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1) |
|
روزهدارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزهاش به چه كارش خواهد آمد. ما يَصنَعُ الصّائِمِ بِصيامِه اِذا لَم يَصُن لِسانِه وَ سَمعِه وَ بَصَرِهِ وَ جَوارِحِه. بحار، ج 93 ص 295 |